10 FAKTŮ O SOUVISLOSTECH SPÁNKU A BOLESTI ZAD

 

1. Špatný spánek může být příčinou trvalé bolesti u zdravých lidí

Špatný spánek zvyšuje riziko vzniku bolesti. I když si mnozí uvědomují, že bolest může způsobit špatný spánek, studie nyní ukazují, že špatný spánek mezi lidmi bez bolesti zvyšuje riziko rozvoje bolesti.

 

2. Únava Vám může přinést bolest

Spánek je základní funkcí pro přežití stejně jako jídlo nebo pití. Proto, když Vaše tělo nedostává dostatek kvalitního spánku může velmi citlivě reagovat. Dělá to tak, že vytvoří zánětlivou reakci, díky které se budete cítit nemocní, unavení a podráždění.

 

3. Špatný spánek může vést k přetrvávající bolesti nebo zhoršení zotavení

Špatný spánek může být příčinou přetrvávající akutní bolesti nebo zhoršujícího zotavení.

 

4. Počet potřebných hodin spánku je individuální a může být nedostatečný

Většina zdravých dospělých potřebuje spánek mezi 7,5 až 8 hodinami spánku za noc, aby byli schopní fungovat co nejlépe. U některých lidí může menší doba spánku vést ke zhoršení bolesti zad či problémy v oblasti krční páteře.

 

5. Není to jen kvantita, ale také kvalita

Měli byste zvážit nejen délku spánku, ale také otázky jako: „Cítím se ráno a celý den svěží?“ „Nepotřebuji vždy budík?“ Mám po celý den dostatek energie? “ Pokud na vše odpovíte ano, pravděpodobně máte dost spánku.

 

6. Bolest je jednou z ochranných reakcí těla na špatný spánek

Bolest v zádech je často přehnaná reakce u člověka kvůli různým faktorům, jako je špatný spánek, který činí tělo náchylným k bolesti. U lidí, kteří již mají bolesti, je důležité si uvědomit, že propojení spánku a bolestí jsou propojeny a vzájemně se ovlivňují. Špatný spánek tak může změnit senzitivitu na bolest.

 

7Plán spánku je důležitý

Chodit do postele ve stejnou dobu každý den (nebo většinu dní) je důležité, aby se stanovila rutina (totéž platí pro probuzení). Tento rytmus Vám pomůže udržet po celý den být svěží. Často lidé, kteří mají bolesti, chodí spát velmi pozdě, protože se snaží, aby se dostatečně vyčerpali před spaním. Bohužel tato metoda může ještě více prohloubit jejich bolest.

 

8. Pravidelné cvičení je nutností

I když bylo cvičení soustavně ukazováno, že pomáhá jak lepšímu spánku, tak bolestem, mnoho lidí trpících bolestí se mu stále často vyhýbá, protože se obávají, že to vše zhorší. Proto byste se neměli bát cvičit, ale raději postupně budujte návyk na cvičení, aby si na to vaše tělo zvyklo.

 

9. Klíčem je zlepšení nálady a snížení stresu

Pokud někdo trpí stresem, depresí nebo úzkostí, příklon k bolesti a problémům se spánkem jsou mnohem vyšší. Řešení těchto problémů nejsou vždy snadné. Podniknutí kroků k řešení stresu, nálady a úzkosti může mít významný vliv na Vaši kvalitu spánku a na vaši bolest.

 

10. Špatný spánek nevede vždy k bolesti zad

Lidé mohou mít bolesti a nemají vždy problém se spánkem nebo mají špatný spánek a nemusí nutně mít bolest. Nemělo by to však Vás vést k tomu, abyste si mysleli, že řešení spánku není důležité.

 

(Copyright©Martin Snášel/ Coretraining.cz 2019)